Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
Skriv ut
Ämne: Ny bana!!!  (läst 2716 gånger)
« skrivet: 2007-08-06 11:24 »
Måns Offline Antal inlägg: 4

Hallå alla golfare i Örebro med omnejd. Ni vet väl om att det byggts en ny bana vid Åkerby herrgård, norr om Nora.
Kolla in länken:
http://www.discgolfguide.se/banor/akerby.html

Nio fantastiska hål i skön miljö. Var där för premiärrunda i går (5/8) och blev helt i trasorna över bansträckningen. Skulle vara roligt om klubben förlade någon tävling eller annat arrangemang dit. Välkomna!
/Nyinflyttad Norabo.
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2007-08-10 22:22 »
Elias Offline
Administratör
Antal inlägg: 55

Hål 5 ser.. euhm, läskigt ut.
Nästa sommar ska jag ta mig dit och snorkla efter discar.
Loggat
« Svara #2 skrivet: 2007-08-12 10:10 »
johstu Offline Antal inlägg: 29

Den ser riktigt fin ut, L64 korgar och fina utkast. En bana jag inom någon dag, måste kika närmare på.
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2007-08-13 23:21 »

Nu har jag varit där.
Vi for i bil till Åkerby herrgård och frågade oss för i receptionen. Där fick vi scorekort samt bankarta. Det kostade 40 SEK att spela. Första utkastet var direkt till vänster om huset. Fina utkast och gula L64 korgar.

Denna dagen var det fortfarande lite blött i gräset och jag hade valt fel skor som vanligt. Gräset var också en aning högt.

Hålen var utmanande (för mig) i en fin miljö. Jag gillade hål 3, det längsta på banan med 199 meter tror jag det var. Man kastar lite nedåt över kullar till korgen.
Som skrivet innan så var hål 5 läskigt. Jag vågade inte riktigt gå den tänkta vägen utan fegade längs med stranden, vilket slutade med en 5a på hålets par 3. Det är i ju för sig mycket grunt och skulle inte vara någon fara tycker man. Kändes lite läskigt i och med att det var vatten även bakom korgen.

Ett annat hål gick i uppförsbacke, också par 4. Längs med en kohage (varning för bajs, se upp var ni sätter fötterna)

Ganska trevlig bana om man är i krokarna. Banan har nyligen blivit invigd. Får hoppas att den förblir i det skick den är. Bättre skor nästa gång.
Loggat
« Svara #4 skrivet: 2007-08-14 07:51 »

Vattnet vid hål 5 är långgrunt. Inga problem att vada ut och hämta discarna. Kast över vattnet måste testas. Obeskrivlig känsla när discen sitter ute på udden (även om det kostar några pliktkast...). Tangerade "banrekordet" i helgen. 32 kast (en 6:a på hål fem efter två besök i vattnet).

/Måns
Loggat
« Svara #5 skrivet: 2007-08-14 11:22 »

Jo jag såg att det inte skulle vara någon fara när jag stod framme vid korg på hål 5. Får spela hålet på det rätta sättet nästa gång.
Loggat
« Svara #6 skrivet: 2007-08-15 07:32 »

Ont om golfare här omkring. Tänkte gå en sväng på Åkerby på fredag och söker sparring. Intresse någon?
Svara här eller mejla till muggla@spray.se.
Loggat
« Svara #7 skrivet: 2007-08-15 20:17 »

Jodå, det hade jag kunnat tänka mig. Ser dock ut som det blir ostadigt väder
Loggat
« Svara #8 skrivet: 2007-08-17 18:12 »

Blev ingen runda på fredagen. Regn i luften och hård västanvind. Nytt försök på söndag. Skulle vara roligt att ha någon att matcha mot.
Säg en tid bara så ses vi.

/Måns
Loggat
« Svara #9 skrivet: 2007-08-26 15:35 »
h.k Offline Antal inlägg: 48

jobbar i nora men har inte kommit iväg till banan ännu. Kanske nästa vecka.
Loggat
Sidor: [1]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.122 sekunder med 18 databasfrågor.