Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
Skriv ut
Ämne: Force Fyris 2008  (läst 1013 gånger)
« skrivet: 2008-11-24 20:56 »
Elias Offline
Administratör
Antal inlägg: 55

Trevlig turnering. Resultatet är vi väl nöjda med, även om vi inte spelade till lagets fulla förmåga hela tiden. Lätt är det att skylla på att vi inte direkt har kunnat spela ihop oss, men det ligger nog en del sanning i det också.

Det är snack om att måndagsträningarna ska bli mer år fys- och taktik-/övningarhållet. Vi har haft den tanken förut med det är bra att några tar tag i det och bestämmer nåt. Jag tror det kommer ge mycket, så alla som vill bli bättre borde satsa på att komma, ha lite tråkigt och jobba lite.

Jag noterade för övrigt att vi kom näst sist i fairplay-ligan, dock med lite marginal till Frövi som ohotade tog på sig sistaplatsen. Är det gnällbältet som gör det?
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2008-11-25 11:17 »
Sahlin Offline Antal inlägg: 2

Tråkigt, kan inte riktigt se vad det grundar sig i. Linköpingsmatchen förstod jag att det skulle straffa sig i, det var väldigt mycket påkallningar från våran sida vilket jag inte tyckte var fel men vi sköter snacket lite halvtaskigt tycker jag.

Incheckningen mot Stockholm kan ha haft en del inverkan, det var ingen diskussion om vi var på rätt sida reglerna dom spelade och löpte och tyckte vi skulle spela om efteråt men vi skötte snacket på ett mindre snyggt sätt tycker jag.

Angående måndagar så provade vi köra igår även om vi inte körde någon fys eftersom alla som var där spelade i helgen.
Det var jättebra tycker jag, jag hade lagt upp en träning men struntade fullt i den eftersom vi var så få och som sagt alla hade spelat hela helgen så fys kändes lite uteslutet.
I fortsättningen kommer vi att köra fys/teknik varvat och har vi saker vi vill öva på säg det till mig eller Anton på tisdag/torsdagsträningarna så försöker vi komma på en övning som passar.
Jag tror på att dessa träningar kommer att ge mycket mer än vad de andra träningarna kommer att göra och vi ska försöka ha mer struktur än i måndags men det var lite på prov å andra sidan.
Loggat

HyddanJoel under Force Fyris efter att Anton kallat
« Svara #2 skrivet: 2008-11-29 00:50 »
Mini
Mattsson Offline Antal inlägg: 4

Kul att det är vi och Frövi som hamnar sist, det visar vilken frisbee anda vi har i Närke.
Gött Micke att du tar tag i Måndagsträningarna, det känns mer värt att ägna Karros kassa sal till teknik och fys hellre än att spela. Det ger mer!!
Loggat

//Mattsson
Sidor: [1]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.065 sekunder med 17 databasfrågor.