Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 2 [3]
Skriv ut
Ämne: Beställning av klubbtröjor och klubbjackor  (läst 2756 gånger)
« Svara #30 skrivet: 2011-04-21 05:37 »
kmagnholt Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 59

Slår till på en blå piké stl S. Har för övrigt en lite för liten blå tröja i dammodell i bra skick som därmed passar någon som är något mindre än jag. Säljes för 50 kr.
Loggat
« Svara #31 skrivet: 2011-04-21 11:55 »
Ted H Offline Antal inlägg: 23

Är det bara jag som inte gillar funktionsmaterial? man luktar svett på 2sekunder och dom är allmänt obehagliga att ha på sig mot huden.

jag har gärna kfum logga på lite allt möjligt som andra sköna discgolf kläder som man normalt spelar i. finns dessa att köpa löst o sy dit själv?
Loggat
« Svara #32 skrivet: 2011-04-21 15:00 »
raz Offline Antal inlägg: 63

Håller faktiskt med Ted.. Därför jag inte tänker beställa någon piké.. Finns det ingen vanlig v-ringad T-shirt eller något i den stilen?
Loggat
« Svara #33 skrivet: 2011-04-21 23:35 »
Pollo Offline Antal inlägg: 15

Det finns bra och dålig funktionsmaterial.  Billiga blir lätt att lukta illa medans dyra är näst intill omöjliga att få att lukta illa  Glad
Loggat
« Svara #34 skrivet: 2011-04-23 17:49 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 587

Som Christian skriver så finns det bra och dåliga funktionsmaterial. De tröjorna vi har valt att använda som klubbtröja är gjorda i funktionsmaterial av den bättre sorten och i förhållande till det till ett bra pris (149kr/st). Och när det gäller klubbtröja så är tanken att vi som representerar KFUM på tävlingar ska ha lika tröjor att spela i, så att det syns att vi kommer från samma klubb.

På tävlingar som sanktioneras av PDGA finns det en dress code som vi vill att vår klubbtröja ska leva upp till. Något förenklat så innebär det att det ska vara krage och ärmar på tröjan, d v s piké. Det är ok med en tröja utan krage om det är funktionsmaterial.

Från KFUMs huvudförening ställs det också ett motkrav för det stöd vi får, vilket tas upp på varje årsmöte. Bl a reglerar det motkravet vår klädsel i samband med representation av klubben och på tävlingar:
KFUM Örebros logotype med den liksidiga triangeln ska användas, likaså matchställ eller tävlingsdräkt som domineras av KFUMs färger blått och vitt.

Är det så att det finns en önskan om en piké i bomull istället för den vi idag har i funktionsmaterial, så är det att rekommendera att den är så lik de nuvarande som möjligt så att vi kan använda dom parallellt med varandra och inte behöver lägga undan de gamla.

Och är det så att det finns en önskan om en KFUM T-shirt, att använda på träningar, så är det välkommet att plocka fram ett prisvärt alternativ, presentera det för medlemmarna och administrera ett klubbinköp.

När det gäller jackan och att den är svart, så är det något som hänger med sedan tidigare, samt att den inte är att betrakta som matchställ utan mer som överdragsplagg.
Kan också passa på att rekommendera för er som har missat det att vi säljer Ullmax produkter på KFUM-huset. Bl a underställ, samt de mössor och fleecetröjor som alla KFUM-ledare har.

Är det så att någon av er vill ta fram något mer KFUM-plagg än pikétröjorna och jackan, samt huvudföreningens mössa och fleecetröja, så går det alldeles utmärkt. T ex shorts, väst eller regnjacka? Presentera plagget här i forumet för alla (aktiva) medlemmar bara och ordna med en gemensam beställning, så trycker vi KFUM-loggan på KFUM-huset.
Loggat
« Svara #35 skrivet: 2011-04-23 17:52 »
peter Offline
Administratör

Och förresten... Kan ni som vill ha piké och jacka se till att jag får pengar för det ni vill ha nu i veckan, så lägger jag en beställning sedan.  Glad
Loggat
« Svara #36 skrivet: 2011-04-24 10:41 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 91

Jag tar gärna 2 st blåa Piké i L.
Loggat

« Svara #37 skrivet: 2011-04-27 05:48 »
peter Offline
Administratör

Pär - jacka xxl 507kr
Pontus - jacka l
              piké vit l
              piké blå l 821kr
Christian - 3 piké blå l (betalat)
Karin - piké blå s 157kr
Viktor - 2 piké blå l 314kr
Peter - piké blå l 157kr

Rasmus - jacka ?

Loggat
« Svara #38 skrivet: 2011-04-27 06:16 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 85

Jag har satt in pengar på ditt konto Peter.
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #39 skrivet: 2011-04-27 16:10 »
pNts Offline Antal inlägg: 39

Jag nöjer mig med en jacka och en blå piké.
Ska höra med tanten i huset så fixar hon pengarna snarast

Tack!
Loggat
« Svara #40 skrivet: 2012-05-16 15:55 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 91

Skulle behöva några nya piké tröjor, ska jag beställa själv eller är det fler som vill ha och att vi då tar det via klubben?
Loggat

« Svara #41 skrivet: 2012-05-16 20:06 »
peter Offline
Administratör

Skulle behöva några nya piké tröjor, ska jag beställa själv eller är det fler som vill ha och att vi då tar det via klubben?

Jag behöver också ett par nya tröjor. Sliter ju rätt hårt på dom under säsong...

Fixar du med beställningen Viktor? Och ordnar med Anders på kansliet så att vi får tryck på dom också? (Vi trycker själva och Anders brukar inte vara omöjlig när det gäller att hjälpa till med det).

Om så är fallet så vill jag ha 1 blå och 1 vit, båda i storlek large, tack.
Loggat
Sidor: 1 2 [3]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.06 sekunder med 18 databasfrågor.