Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1] 2
Skriv ut
Ämne: Läget i Brickeberg  (läst 1706 gånger)
« skrivet: 2009-12-26 10:48 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 587

Strax innan jul så påbörjades arbetet med kunskapsskolans nya lokaler. Det medförde att ö-hålets båda tees har försvunnit (själva ön finns dock kvar).

Vi har då kvar hål 1, hål 2 och det nya hål 3-4, hål 5, hål 6, hål 8 och ett öppnare hål 9. D v s sju hål.

Det känns rätt så tröstlöst att slita med banan när allt arbete kastas omkull alltför lättvindigt av diverse olika kommunala insatser i området. Vi kommer att söka en lösning där Kunskapsskolan, ÖBO eller kommunen går in och ansvarar för klippningen mot att vi tillhandahåller en nio håls skolbana. Skulle ingen av dom vara intresserade av det så får vi nog tyvärr låta Brickebergs discgolfbana vara ett avslutat kapitel...
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2010-06-08 19:27 »
peter Offline
Administratör

Har idag fått det glädjande beskedet att Kunskapsskolan gärna vill nyttja både ultimateplanen och discgolfbanan. De är beredda att stå för klippning ett par gånger både vår och höst, vilket gör att vi inte behöver lösa klippning mer än en eller två gånger under sommarlovet.

Bangruppen kommer nu att skissa på en något förändrad lösning av banan, för att bättre passa nybörjare och skolungdomar. Mer information kommer att publiceras allt efter.
Loggat
« Svara #2 skrivet: 2010-06-09 16:02 »
johstu Offline Antal inlägg: 29

Kul! Låter lovande  Leende (smiley)

en skolbana är ju perfekt för att dra ner kidsen i disc träsket Tunga
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2010-06-10 10:36 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 85

Kanon!  Leende (smiley)
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #4 skrivet: 2010-06-10 12:40 »
MarcusN Offline Antal inlägg: 14

Kul!

Då kan man ju gå dit och öva på det kortare spelet så man lär sig träffa porten på hål 16 i hagen. Leende (smiley)
Loggat
« Svara #5 skrivet: 2010-06-10 13:28 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 120

bra att ni är positiva för den bygger ju inte sig själv  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös

SFF:11563 PDGA:38473
« Svara #6 skrivet: 2010-07-04 21:18 »
peter Offline
Administratör

Jag, eller rättare sagt Per-Åke, håller på och jobbar på att få igång klipparen vi har i Brickeberg. Av en för oss oförklarlig anledning så vägrar den att starta efter vintern. Vi kommer att köra ut den till Per-Åkes verkstad så att han kan felsöka den i bättre förhållanden än vad containern i Brickeberg erbjuder.

Så snart den är ok igen så klipper vi upp och gör om discgolfbanan till en mer nybörjarvänlig bana. Målet är att ha det klart till skolstarten.
Loggat
« Svara #7 skrivet: 2010-07-25 00:55 »
raz Offline Antal inlägg: 63

Hur går det på denna fronten? Vore skönt med lite variation nu när vi kumlingar inte har någon bana.. Ledsen

men snart snart!
Loggat
« Svara #8 skrivet: 2010-08-11 10:44 »
peter Offline
Administratör

På onsdag slår Kunskapsskolan upp portarna, så till dess bör vi ha fått ordning på Brickeberg.

Det har varit tunt med idéer i Bangruppen på lösningar för bansträckningen, så för att vi ska komma någon vart slänger jag upp en skiss på en möjlig lösning.

Foton med förklaringar och funderingar finns för respektive hål:

Hål 1
Hål 2
Hål 3
Hål 4
Hål 5
Hål 6
Hål 7
Hål 8
Hål 9

På måndag (min sista semesterdag) kommer jag att klippa upp det som inte har blivit klippt i Brickeberg (hål 1-2, green på hål 3, 4, 7 och 9, samt hela hål 8. Även ultimateplanen behöver klippas.

Dessutom behöver vi flytta på korgar till hål 5, 6 och 8. Stockar som markerar utkasten till hål 1, hål 5, hål 8 och hål 9 behöver också grävas ner. Det finns trädgårdsplattor att tillgå ifall det finns ork att ordna med ordentliga tees också.

Vore bra om så många som möjligt kunde komma och hjälpa till under måndag och tisdag eftermiddag. Så ska Brickeberg snart vara spelbart igen.  Glad
Loggat
« Svara #9 skrivet: 2010-08-11 11:03 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Länkarna till hålen fungerar inte  Ledsen
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #10 skrivet: 2010-08-11 11:14 »
peter Offline
Administratör

Länkarna till hålen fungerar inte  Ledsen

Fixat!  Cool
Loggat
« Svara #11 skrivet: 2010-08-11 12:17 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011

Ser bra ut tycker jag... kan dyka upp på måndag efter jobbet hoppas jag... och om regeringen tillåter även tisdag. // Thomas
Loggat

« Svara #12 skrivet: 2010-08-11 13:04 »
peter Offline
Administratör

Ser bra ut tycker jag... kan dyka upp på måndag efter jobbet hoppas jag... och om regeringen tillåter även tisdag. // Thomas

Bra Thomas!

Ö eller inte ö på hål 6?
Höger eller vänster teeplacering på hål 9?
Loggat
« Svara #13 skrivet: 2010-08-11 13:49 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011

Min röst ligger på Ö och Höger placering !!
Loggat

« Svara #14 skrivet: 2010-08-11 14:36 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Min röst ligger på Ö och Höger placering !!

Jag håller med Ö och höger.
Loggat

(\_/)
/_|_\
Sidor: [1] 2
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.126 sekunder med 18 databasfrågor.