Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
Skriv ut
Ämne: Medlemskap KFUM/SFF/PDGA  (läst 621 gånger)
« skrivet: 2010-01-06 15:13 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Hej.

Kommer man kunna betala in allt via KFUM i år eller ska man förnya SFF och PDGA på egen hand?

Förra året kunde man väl betala via KFUM men många vågade inte riktigt göra så pga viss tidsfördröjning på inbetalningarna från KFUMs sida.
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2010-01-06 15:22 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 587

Betalar du bara in i god tid till KFUM så ska det gå bra att betala allt den vägen. Kan tänka mig att det funkar som så att vår kassör väntar tills det är ett gäng inbetalningar gjorda innan han betalar in till förbundet. Förbundet i sin tur väntar sedan tills det är så många inbetalningar som möjligt gjorda, innan de betalar in till PDGA. Varför det kan ta lite tid...

Själv har jag gjort så att jag har betalat medlemsavgift på 50kr + SFF-licens på 100kr till KFUM, och 270kr PDGA-medlemskap direkt till förbundet. Gör ingen skillnad för mig att dela upp det och jag vet att det är betalat och klart, istället för att behöva gå och vänta i ovishet när tävlingarna närmar sig.

Loggat
« Svara #2 skrivet: 2010-01-06 15:33 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011

Hela 50 kr som gäller i årsavgift i år oxå??

Jag gör nog som dig så är man lite säkrare.
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2010-01-06 15:47 »
peter Offline
Administratör

Hela 50 kr som gäller i årsavgift i år oxå??

Japp. 50kr för medlemskap i KFUM Örebro Frisbee. Tror det är ytterligare 50kr om man dessutom vill vara medlem i huvudföreningen.

Tävlingslicens kostar 100kr och är ett måste för att få vara med och tävla på av förbundet sanktionerade tävlingar. Se www.frisbeesport.se för mer information om licens. Licensen måste lösas via KFUM.

Tillval till licensen finns att göra, t ex försäkring. Se www.frisbeesport.se.

PDGA-medlemskap är även det ett tillval till licensen och ger möjlighet att delta i PDGA-sanktionerade tävlingar såsom SDGO och tävlingar utomlands. Finns att välja på amatörmedlemskap för 180kr och promedlemskap för 270kr. Skillnaden är att man som amatör inte har rätt att ta emot prispengar. PDGA-medlemskapet kan betalas antingen via KFUM, via förbundet eller direkt till PDGA.
Loggat
« Svara #4 skrivet: 2010-01-06 18:43 »
Ken Offline Antal inlägg: 13

Inte MÅSTE man väl betala licensen till KFUM som i sin tur betalar in till kansliet??

Jag pröjsa allt direkt...  tror jag gjorde så förra året med med tanke fördröjningarna, vågade inte chansa för jag har en viss känsla att ja va sent ute  Va?

När jag ändå sitter här & skriver...  samma bank/postgiro som förra året till KFUM?

/Kensington
Loggat
« Svara #5 skrivet: 2010-01-06 19:05 »
peter Offline
Administratör

Saxat från förbundets hemsida:

"Du betalar licensen till den förening som du är skriven i, som sedan betalar avgiften till BG 5716-3214, betalningsmottagare SFF. Klubben uppger namn, adress, telefon, ev. e-post och födelsedata."

Och om PDGAmedlemskap står följande:

"För er som även under 2010 vill använda sig av förbundskansliets tjänster ska avgiften betalas till bg 5716-3214, skicka ett mail med namn, adress, födelsedata, vad ni betalar för och PDGA nummer om ni tidigare är medlem. Mail skickas till kansliet(@)frisbeesport.se

Förbundskansliet ser sedan till att föra över avgifterna till PDGA med jämna mellanrum, allt för att minska transferkostnaderna för respektive person."

Allt detta och lite till finns att läsa på förbundets hemsida, se länk i tidigare inlägg i tråden.

Och ja, KFUM har samma bank/plusgiro som tidigare år, se rubriken "om" i översta raden på den här sidan, eller följ den här länken:
http://www.kfumorebro.org/frisbee/om/
Loggat
« Svara #6 skrivet: 2011-01-01 11:50 »
peter Offline
Administratör

Nytt år, så nu är den här tråden åter aktuell.  Glad
Loggat
« Svara #7 skrivet: 2012-01-10 15:48 »
peter Offline
Administratör

Nu är det dags igen att betala in medlemsavgiften till klubben, samt lösa tävlingslicens och PDGA-licens.

Bank och betalning
Plusgiro: 432 23 75-9
Medlemskap kostar 50 kronor.

I samarbetsavtalet med KFUM Örebros huvudförening står också att vi som grenförening ska verka för det "dubbla medlemskapet", d v s att våra medlemmar även löser medlemskap i huvudföreningen. Den medlemsavgiften är också på 50kr och betalas in till pg 270240-5.

Saxat från förbundets hemsida om tävlingslicens och PDGA-licens:

"Licensavgiften är 100:-/år för såväl juniorer som för seniorer. Du är junior t. o. m. året du fyller 19. Licensen gäller per kalenderår.

Du betalar licensen till den förening som du är skriven i
, som sedan betalar avgiften till BG 5716-3214, betalningsmottagare är SFF. Klubben uppger namn, födelsedata, klubb och vilken disciplin man tävlar i första hand. Bra om det dessutom finns med uppgifter om adress och kontaktuppgifter.

Det går även att betala din licens direkt till Svenska Frisbeesportförbundet, glöm inte att alla uppgifter behövs även här.

Spelare som löser licens medger också Svenska Frisbeesportförbundet rätten att publicera namn, ev. bild, födelsedata och klubbtillhörighet på SFFs hemsida.

- För dig som aktiv spelare är det ett måste för att få delta i av SFF sanktionerade tävlingar."

Och om medlemskap i PDGA står följande:

"För 2012 är priserna för medlemskap PDGA:

$ 30 för Pro, 270 SEK

$ 20 för Junior och Amatör, 180 SEK

$ 35 för PDGA Magazine, 360 SEK

$ 10 Disc, 90 SEK

För er som även under 2012 vill använda sig av förbundskansliets tjänster ska avgiften betalas till bg 5716-3214, skicka ett mail med namn, adress, födelsedata, vad ni betalar för och PDGA nummer om ni tidigare är medlem. Mail skickas till kansliet(@)frisbeesport.se

Förbundskansliet ser sedan till att föra över avgifterna till PDGA med jämna mellanrum, allt för att minska transferkostnaderna för respektive person."
Loggat
« Svara #8 skrivet: 2012-01-11 12:58 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 91

Okej som om jag fattat det rätt och sammanfattar det lite så borde det bli så här för de flesta av oss.

Till KFUM betalar man alltså 150 kr till PG 432 23 75-9 fördelat på 50kr i medlemskap i KFUM Örebro Frisbee och 100 kr till Svenska Frisbeesportförbundet.

Dessutom betalar man 30 $ eller 20 $ (pro eller am) till PDGA via deras hemsida.

Stämmer det?
Loggat

« Svara #9 skrivet: 2012-01-11 16:23 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011

Okej som om jag fattat det rätt och sammanfattar det lite så borde det bli så här för de flesta av oss.

Till KFUM betalar man alltså 150 kr till PG 432 23 75-9 fördelat på 50kr i medlemskap i KFUM Örebro Frisbee och 100 kr till Svenska Frisbeesportförbundet.

Dessutom betalar man 30 $ eller 20 $ (pro eller am) till PDGA via deras hemsida.

Stämmer det?

Nja, man kan göra så men jag tror det är enklare att betala PDGA-avgiften till SFF enligt Peters inlägg.
"
För er som även under 2012 vill använda sig av förbundskansliets tjänster ska avgiften betalas till bg 5716-3214, skicka ett mail med namn, adress, födelsedata, vad ni betalar för och PDGA nummer om ni tidigare är medlem. Mail skickas till kansliet(@)frisbeesport.se"
Loggat
Sidor: [1]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.068 sekunder med 17 databasfrågor.