Det här är något som kanske bara jag undrar över, men finns det tydliga riktlinjer för detta eller är det godtyckligt vilka som "vet med sig"? Jag har inte kunnat läsa mig till någon sådan information här på sidan, men å andra sidan har jag väl inte letat så värst.
Jag antar att detta ska fungera som ett stöd för de som tillhör klubbens "elit" och samtidigt en morot för andra att satsa på sporten, då tror jag att det är viktigt att detta kommuniceras tydligt till alla medlemmar, även de som kanske inte har möjlighet att få bidrag.
De senaste två åren har vi i KFUM Örebro Frisbee betalat ut tävlingsbidrag, istället för att som tidigare ha betalat samtliga kostnader för samtliga tävlingar. Detta för att ekonomin i klubben har varit alltför svag och för att det har blivit fler och fler som har velat vara med och tävla.
På de senaste två årsmötena har det informerats om tävlingsbidragen och den informationen finns också tillgänglig i årsmötesprotokollen.
Något förenklat kan det sägas att den som bidrar till föreningens utveckling, genom att aktivt delta på träningar och hjälpa till på klubbens arrangemang har rätt till att söka tävlingsbidrag. Det är sedan upp till den av årsmötet valda styrelsen att bevilja eller avslå de inkomna ansökningarna.
Då vi inte har så värst många arrangemang som drar in pengar till klubben, väger den årliga ungdomsturneringen Kung Bore rätt tungt. Det senaste årets arbete med Fler-Ger-Mer och underhållsarbetet med discgolfbanorna i såväl Brickeberg som Hästhagen är också av vikt för rätten till tävlingsbidrag.
Tävlingsbidraget per medlem är lika stort oavsett ambitionsnivå och kunnande, det enda som krävs är ett engagemang i föreningen. Därför är det möjligt att söka tävlingsbidrag för såväl Mälartourtävlingar, som deltävlingar i Svenska Nationella Touren och Europa Touren.
För Mälartourtävlingar betalas bidrag på 200kr ut, för två-dagarstävlingar 400kr. Var och en som har rätt till tävlingsbidrag kan under året kvittera ut maximalt 1600kr.
Det något kryptiska ordvalet; "Ni som vet med er", syftar till eftertanke hos var och en som är med och tävlar om huruvida han eller hon bidrar till KFUM Örebro Frisbees utveckling som förening. Det är sedan fritt fram att söka tävlingsbidrag för den som anser sig ha rätt till det.