Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 [2] 3
Skriv ut
Ämne: Hålkartor  (läst 1455 gånger)
« Svara #15 skrivet: 2010-08-09 19:57 »
raz Offline Antal inlägg: 63

finns det för att göra egna program till mac-grejjerna? eller måste man vara proffs på programering?
Loggat
« Svara #16 skrivet: 2010-08-13 10:43 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 82

Ingen som tyckte att det skulle ändras på något, jag kommer nu att börja med att skapa en bankarta över hela Hagen.
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #17 skrivet: 2010-08-16 21:33 »
HenrikCarlsson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 9

OJOJOJ, skiiitsnygga kartor pär!

Är det för sent för att komma med kommentarer. Jag behöver väl inte påpeka att det är assnygga träd, linjer, pedagogik osv osv Leende (smiley), så jag går på några förslag. Obs, endast förslag, gör vad du vill med dem:

Comic Sans MS är ett teckensnitt som är lite 90-tal Leende (smiley). Ett teckensnitt, egentligent vilket som helst tycker jag är snyggare, men gärna då utan serifer. Arial till exempel, även om det finns coolare, jag är dock ingen expert på detta. Är det mycket jobb att byta detta nu så gör inte det, för det är snyggt ändå Leende (smiley)

Kartorna är väldigt gröna och det fungera bra! Jag är nyfiken, hur skulle de se ut med vit bakgrund?

Hål 2, 4, 15,17: 100 meters-gränsen gillar jag! dock lite för "krökt" för att vara en cirkel från utkastet. (okej, jag är petig!)

Hål 6: Undrar om det blir tydligare att det är en väg om man breddar den bruna linjen?

Hål 11: Kanske bredda bruna linjen även här. Fairwaygrönt över vattnet ser lite konstigt ut.

Hål 12: Saknas ett litet störigt jävla träd till vänster nära utkastet. Leende (smiley) Motsvarande det som redan finns med på höger sida.

Hål 15: Tennisplanen ska vara större va? Samma position i underkant men längre "bortåt". Diggar markeringen med björns buske skarpt Leende (smiley)

MASSA creds för ett grymt bra arbete.

Dessa fina skulle ju göra sig jättebra på stolpar brevid utkasten? Leende (smiley) Nå't som har 18 st på lager? Leende (smiley)
Loggat
« Svara #18 skrivet: 2010-08-17 09:56 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Kanon, det var sådana här förslag som jag var ute efter.

Har gjort en del ändringar:

100 meters-gränsen är mindre krökt på de hål som har en sådan.

Vägarna är lite bredare.

Vattnet på hål 11 ligger "över" fairway.

Trädet på hål 12 är med, sitter det rätt?

Tennisplanen på hål 15 var rätt skalenligt men jag har förstorat den lite blev snyggare visuellt.

Har provat att lägga på vit bakgrund men jag gillade det inte.

Typsnitten är nu Verdana högst upp och Arial på text, håller med om att Comic Sans är lite 90-tal  Med glimten i ögat (blinkande)

Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #19 skrivet: 2010-08-17 10:02 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Här kommer en beta version på bankartan, tacksam för förslag även på denna.
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #20 skrivet: 2010-08-17 10:20 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Hej,

kanske OB-markering på gångvägen på de ställen som den OB.

Sen syns inte korgarna så bra, mest en grå dimm-fläck. Kanske kan bytas ut mot nåt annat eller förstärkas med färg.
Loggat
« Svara #21 skrivet: 2010-08-17 10:32 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

OB markeringar är bra det skall dit.

Att korgarna inte syns så bra beror på att när jag gör om "ritningen" till gif format så plockas en massa information bort. Mest rättvist vore om jag kunde visa originalet där syns korgarna bättre.
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #22 skrivet: 2010-08-17 16:12 »
HenrikCarlsson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 9

Gött med teckensnittet! Leende (smiley)

Superbra jobb med kartorna!

Bankartan med alla banor på tycker jag är skitsnygg. Hur stor kommer den att vara när den skrivs ut? Som ett A4? I så fall tror jag på mer "stilrena" korgar för att det ska bli tydligt. Oavsett gif eller inte Leende (smiley)

Du har förstås sett att det står samma sak 3 ggr till höger...

Om jag har en bankarta i handen så tror jag att jag vill ha en pil från utkast till korg och att det finns tydliga siffror. När jag då har gått ett hål är det enkelt att lokalisera var jag ska ta vägen på nästa.

Det här är svårt utan att det blir plottrigt, kanske om siffran är en del i pilen, alltså att pilen har en rund cirkel någonstans på mitten med siffran i...

Vad säger ni andra? Jag har bara gått ett fåtal banor efter karta så jag vet inte ens vad jag själv tror är det smidigaste Leende (smiley)

Loggat
« Svara #23 skrivet: 2010-08-17 19:34 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Bankartan är gjord för A3 men det går naturligtvis att anpassa till vilket format man vill.

En pil med en ring i låter bra skall testa det.

Är det någon som kan knåpa ihop det som skall stå till höger, eller det kanske inte skall stå något där?

Skall även testa att zooma in kartan lite, det är lite för mycket information runt om banan. Kanske det gör så att man ser korgarna bättre.

Det kommer en Beta 2 under morgondagen.
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #24 skrivet: 2010-08-17 20:16 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 78

Bra jobbat.

Tänkte också komma med några synpunkter om det är ok.

De ljusa träden på den stora bankartan gör den en aning plottrig. Behöver det vara så stor skillnad i färg på dem och de andra? Om du sätter dem i samma färg som övriga eller med mindre skillnad så blir de andra detaljerna (tee, korg mm) också tydligare.

Är det inte tydligare med en grå grusväg istället för brun?

Skulle också föredra lite mindre siffror, de skymmer för mycket av banorna.

Loggat

« Svara #25 skrivet: 2010-08-17 20:21 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Helt OK med synpunkter.

De ljusa träden är ju björkarna i hagen  Glad

Bra ide om vägen skall testa grått. Siffrorna kommer att få en helt ny design imorgon se tidigare i detta forum.
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #26 skrivet: 2010-08-17 21:03 »
kmagnholt Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 54

.

Om jag har en bankarta i handen så tror jag att jag vill ha en pil från utkast till korg och att det finns tydliga siffror. När jag då har gått ett hål är det enkelt att lokalisera var jag ska ta vägen på nästa.

Samtidigt så tycker jag att bankartan är väldigt tydlig som den är, eftersom alla fairways är utmärkta på kartan, med ljusare färg. Kanske blir det lite overkill att även markera med en pil?
Loggat
« Svara #27 skrivet: 2010-09-20 19:24 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011

Här kommer förslaget på Bankartan
Loggat

(\_/)
/_|_\
« Svara #28 skrivet: 2010-09-20 19:27 »
pNts Offline Antal inlägg: 36

Helt underbart Pär!
Loggat
« Svara #29 skrivet: 2010-09-20 19:42 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Kanske i sista laget men det kanske vore bra med hållängder på kartan??
Annars är den grymt snygg nu.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 1.595 sekunder med 18 databasfrågor.