Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8
Skriv ut
Ämne: 18 Hål!  (läst 3440 gånger)
« Svara #90 skrivet: 2011-06-13 15:08 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Ja, han borde ju veta. Men jag kan inte tänka mig att vi inte skulle få göra det.
Loggat
« Svara #91 skrivet: 2011-06-13 20:08 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 587

Angående färgerna så resonerar jag som Emil, d v s rött och vitt.
Och Thomas förslag med en polkafärgad pil dit det bara är ett gemensamt utkast är också det vettigt.

Det finns två sätt att betrakta de olika slingorna i Brickeberg, som jag ser det:
Det ena är att de kortare utkasten (röd tee?) utgör den skolbana på 9 hål som de togs fram för, och att de bakre utkasten (vit tee?) ingår i tävlingsbanan på 18 hål, där även de 9 skogshålen ingår.
Alternativet är att betrakta det som två 18-håls slingor där skogshålen ingår i båda slingorna.

Fördelarna med två 18-hålare är den gemensamma numreringen av korgarna.
Nackdelen är att vi kanske tappar enkelheten i skolbanans slinga med de 9 kortare hålen över hyfsat öppna ytor.

Och när det gäller utlägget för skyltar: 

Vad är det kostnaden gäller för? Är det kostnaden för ett tryck, typ banderollerna vi fick till Örebro Open? Eller är det kostnaden för materialet som utgör själva skylten, likt de träplattorna som vi har i Hästhagen? Det är nämligen så att vi har tillgång till en bra maskin via KFUMs kansli där vi kan trycka upp hålkartor, next-tee-skyltar mm och plasta in dom för att klara väder och vind, utan att det kostar oss någonting. Och just den biten är rätt dum att lägga ut pengar på då vi kan göra det gratis och det dessutom är så att en bana inte är statisk utan förändras, varpå skyltar och hålkartor behöver göras om, likaså då de slits, förstörs och försvinner.

Är kostnaden däremot för någon slags lösning (platta på fot för montering i marken eller på stolpe) för att fästa hålkartor på (i A5 storlek) vid respektive tee så är priset riktigt bra och då är det bara att köra på.
Loggat
« Svara #92 skrivet: 2011-06-13 20:53 »
Janne L Offline Antal inlägg: 53

Nu ligger konstgräset vid kontinern i brickeberg .
Så ut och jobba med er på lediga stunder .,

m v h
Janne
Loggat
« Svara #93 skrivet: 2011-06-13 21:04 »
peter Offline
Administratör

Nu ligger konstgräset vid kontinern i brickeberg .
Så ut och jobba med er på lediga stunder .,

m v h
Janne

Hittar inte gilla-knappen...

Grymt!!!
Loggat
« Svara #94 skrivet: 2011-06-14 08:06 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Som jag fattade det är det väl plasten+tryckning vi får betala för. Kan väl vara värt 500 att få snygga plastskyltar??

Kanon som alltid Janne, måste lura dig till att få ett intresse i att fixa med mitt hus oxå.
Loggat
« Svara #95 skrivet: 2011-06-15 16:25 »
peter Offline
Administratör

Konstgräset är nu skuret i 12 st 1,2x3 m stora mattor. Så snart regnskuren är över hoppas jag att vi orkar med att lägga ut dom, först och främst på utkasten i skogen.
Loggat
« Svara #96 skrivet: 2011-06-15 20:08 »
peter Offline
Administratör

Konstgräset är nu skuret i 12 st 1,2x3 m stora mattor. Så snart regnskuren är över hoppas jag att vi orkar med att lägga ut dom, först och främst på utkasten i skogen.
Loggat
« Svara #97 skrivet: 2011-06-25 17:28 »
raz Offline Antal inlägg: 63

Nu på tisdag kör vi sista rycket i Brickeberg! Det som är kvar att göra är att lägga några lass grus och jämna till marken under Tee på några hål, hugga några grenar på några trän och klippa upp stigar!

Vi har inte sagt någon tid men jag kommer vara där från kl 16.00 ungefär! hoppas så många som möjligt dyker upp så vi kan släppa banbygget lite halvt för i år och ägna våran tid åt träning istället..
Loggat
« Svara #98 skrivet: 2011-06-26 21:57 »
Janne L Offline Antal inlägg: 53

kommer på tisdag stax efter lunch .

Janne
Loggat
« Svara #99 skrivet: 2011-06-28 16:37 »
pNts Offline Antal inlägg: 39

Blev inge Brickeberg för min del. Fick åka in till sjukhuset. Min morbror fick hjärtinfarkt och har legat medvetslös väldigt länge, han är nedkyld och ligger i respirator. Om nu någon undra vart lille junisen höll hus..
Loggat
« Svara #100 skrivet: 2011-06-28 21:02 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 91

Ajdå. Hoppas på det bästa.

Själv kunde jag inte heller, har två små kottar som skulle hämtas på dagis och en j###a massa jobb som kommer hålla mig uppe hela natten.
Loggat

« Svara #101 skrivet: 2011-06-29 07:08 »
Ted Offline Antal inlägg: 19

Blev inge Brickeberg för min del. Fick åka in till sjukhuset. Min morbror fick hjärtinfarkt och har legat medvetslös väldigt länge, han är nedkyld och ligger i respirator. Om nu någon undra vart lille junisen höll hus..
[/quo

Helt okej anledning att inte vara där, hoppas han kvicknar till.

Du missade en väldigt rafflande putt tävling på kvälls kvisten!
jag o janne dominerade, satte väl allt upp till 12-15 meter på första =)
Loggat
« Svara #102 skrivet: 2011-06-29 12:40 »
pNts Offline Antal inlägg: 39

Härligt att höra! Fick ni till det allt ni hade planerat?
Loggat
« Svara #103 skrivet: 2011-06-29 13:15 »
Ted Offline Antal inlägg: 19

Nja tråden tog slut på trimmern, samt att det blev massa mekande med
gräsklipparen som inte stod på schemat direkt. några stockar blev nedgrävda
lite trimmning blev det, peter klippte massor med handjagaren.
Loggat
« Svara #104 skrivet: 2011-07-03 08:36 »
danek Offline Antal inlägg: 4

I torsdags pratade jag med Rasmus om några vinbärsbuskar. Jag kan även erbjuda några hallonbuskar och någon planta humle,  gojibär och physalis. Om det skulle önskas skulle jag även kunna leta reda på en björnbärsbuske som skulle kunna utgöra hemska OB liknande snår. Skriv vad som ni vill ha så tar jag med det när jag hinner.   
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.076 sekunder med 17 databasfrågor.