Hem
Ultimate
Discgolf
Forum
Tillställningar
Länkar
Föreningen
Startsida
Hjälp
Sök
Kalender
Logga in
Registrera
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
Har du inte fått ditt
aktiveringsbrev?
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
KFUM Örebro frisbee forum
Frisbee
Discgolf
Äldre foruminlägg
Brickeberg
Sidor: [
1
]
Skriv ut
Ämne: Brickeberg (läst 2811 gånger)
Brickeberg
« skrivet: 2006-03-30 20:12 »
Björn Jorner
Antal inlägg: 17
Nu när snön smälter kan man ana discgolfsäsongen bakom hörnet. Jag lägger upp en rubrik för varje bana där man kan diskutera, fråga och tipsa om den banan. Är banan spelbar än, kommer någon att ta bort det nedfallna trädet, vilken väg rekommenderar Mogge på hål 1 osv. I den här tråden diskuterar vi Brickeberg!
Loggat
Brickeberg
« Svara #1 skrivet: 2006-04-16 12:21 »
e-man
Antal inlägg: 2
jag (emmanuel ingelsten), erik wärlegård och ollehansen spelade några hål på brickebanan i tisdags. för det första står det här på hemsidan att banan har 12 hål, vi brukar spela 14 hål.
iallafall, marken var ganska sank. jag var grymt rutinerad och hade vattentäta, väldigt lätta och ventilerade vandrarkängor. de andra amatörerna hade skor som sög åt sig vattnet som svampar och blev båda förkylda på kuppen. duh!
iallafall igen, de stora förändringarna har skett på andra sidan vägen. vi spelar tre hål där (antar att det kanske är något av dessa hål som inte spelas av de som går 12 hål). det första hålet när man gått igenom tunneln, det över bäcken, är oförändrat. men de har avverkat en massa skog vid de två nästkommande (det uppför en ledningsgata och det nedför en skogsbacke). det är relativt öppet men med en massa ris och stammar som ligger i vägen. vid avverkningen har de totalt demolerat korgen vid ledningsgatahålet (något för kfum att kräva ersättning för?). det kan nog bli fina hål när riset är borta...och innan slyn har hunnit växa upp. erik har massa idéer för schyssta hål här.
tiden tog slut så vi gick inte hela banan. men det var ruggigt fint att vara ute och kasta lite plast i goda vänners sällskap.
Loggat
Brickeberg
« Svara #2 skrivet: 2006-04-17 23:33 »
Björn Jorner
Antal inlägg: 17
Tack för informationen Emmanuel. Jag vet inte riktigt varför det står 12 hål här på sidan, jag brukar spela 14. Jag ska gå och ta mig en titt på skogsavverkningen. Jag hade några idéer i höstas men det kanske är förändrade förutsättningar nu.
Slyet i skogen är ett otyg. Vi var några som jobbade i somras med att röja första hålet på andra sidan vägen och började också röja lite sly på uppförshålet. Vi höll på i en timme och kom knappt någon vart, det finns så mycket att röja bort. Hålen skulle bli bra mycket roligare utan slyn så det vore fint att samla ihop ett gäng som gör lite jobb någon dag.
Loggat
Brickeberg
« Svara #3 skrivet: 2006-04-17 23:48 »
e-man
Antal inlägg: 2
lösningen heter
röjsåg
.
Loggat
Brickeberg
« Svara #4 skrivet: 2006-04-18 14:56 »
Elias
Administratör
Antal inlägg: 55
Citat från: "e-man"
för det första står det här på hemsidan att banan har 12 hål, vi brukar spela 14 hål.
Ändrat till 14 hål.
Loggat
Brickeberg
« Svara #5 skrivet: 2006-08-27 15:05 »
h.k
Antal inlägg: 48
Bra och dålig cred på discgolfguide.se
Sätter vi upp en info tavla så får vi 2 "discar" av 5 möjliga.
http://www.discgolfguide.se/banor/brickeberg.html
Loggat
Brickeberg
« Svara #6 skrivet: 2006-08-27 15:12 »
h.k
Antal inlägg: 48
Citat från: "e-man"
lösningen heter
röjsåg
.
gillar
252 RX