Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
Skriv ut
Ämne: Nya discar inför säsongen  (läst 480 gånger)
« skrivet: 2011-02-08 20:21 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 589

Våren närmar sig och med den säsongen 2011. Det börjar bli dags för KFUM att ta hem en sändning med discar från andra sidan pölen och vi vill då passa på och fråga om det är någon av er medlemmar som behöver fylla på i bagen eller i reservförrådet?

Priset per disc är samma som www.discsport.se men ni slipper fraktkostnaden. Nackdelen är att ni inte kan välja färg och vikt. Dock kan jag lämna önskemål om viktintervall, såsom maxvikt , runt 170g eller lättvikt t ex.

Ska gå att få tag i discar från alla tillverkare, vad jag vet.
Latitude 64s sortiment kommer vi liksom i fjol att ta hem, så är det något därifrån ni är ute efter behöver ni inte höra av er annat än om det är så att ni har tänkt bunkra upp ett flertal av en viss modell.

Skriv här eller meddela mig på annat valfritt vis så snart som möjligt.

Loggat
« Svara #1 skrivet: 2011-02-08 21:34 »
Martin Rasch Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 83

Är visserligen inte medlem, men jag känner ett par medlemmar  Med glimten i ögat (blinkande)
Jag söker, ännu utan framgång efter Pro Teebird. Fick provkasta Honkens och blev lite avis. Finns inte att få tag i i Sverige... Finns det därifrån ni beställer? Fullvikt och inte svarta är mina preferenser! Och om det finns, då bokar jag 3 st Leende (smiley)
Loggat
« Svara #2 skrivet: 2011-02-09 05:32 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Katana, gärna i nån plast som håller lite bättre än Pro.
Glow Roc går väl fortfarande bra.
Sen tror jag Honken vill ha en säck Epic  Glad

Sen årets nyheter såklart så man kan prova alla nya discar och alla nya glassar ute i kiosken.
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2011-02-09 21:00 »
peter Offline
Administratör

Är visserligen inte medlem, men jag känner ett par medlemmar  Med glimten i ögat (blinkande)
Jag söker, ännu utan framgång efter Pro Teebird. Fick provkasta Honkens och blev lite avis. Finns inte att få tag i i Sverige... Finns det därifrån ni beställer? Fullvikt och inte svarta är mina preferenser! Och om det finns, då bokar jag 3 st Leende (smiley)

Frågade och fick svar idag. Var tyvärr slut och gick inte att få tag på.
Loggat
« Svara #4 skrivet: 2011-02-09 22:12 »
Martin Rasch Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 83

Frågade och fick svar idag. Var tyvärr slut och gick inte att få tag på.

Tack för besväret ändå. Jag vet att de är svåra att få tag på. Men nån gång så ska jag hitta en!!!  Leende (smiley)
Loggat
« Svara #5 skrivet: 2012-01-25 19:44 »
peter Offline
Administratör

Kanske lite tidigt, men bättre sent än...

Jag ska till att börja skissa på årets beställning av discar till försäljning i kiosken i Hästhagen, samt på kansliet.

Nytt för i år är att ni medlemmar i KFUM Örebro Frisbee kommer att ha möjlighet att beställa discar för egen räkning också. Priset ni kommer att få betala för dom är inköpspriset + 3 $ per disc, vilket täcker frakt, moms o s v.

Inköpspriserna i fjol var följande:

Discraft
 - pro-d 5 $
 - elite-x 7 $

Discmania
 - p-line 7 $

Innova
 - dx 5 $
 - pro 7 $
 - star 11 $

Självklart kan ni välja på andra plaster och andra märken än de som är listade ovan. Vår leverantör har möjlighet att få fram discar från alla de större tillverkarna. Även väskor ska vara möjligt att ta hem, om det är någon som är pigg på en ny.

Senast söndag den 12e februari vill jag ha in era beställningar, med namn på discarna och från vilken tillverkare, samt önskemål om ungefärlig vikt och färg. Jag kan dock inte garantera att ni får varken exakt vikt eller färg.

Det brukar sedan ta lite drygt en månad innan vi fått hem discarna, vilket innebär att vi borde ha dom i slutet av mars. Ni har då fram till sista april på er att hämta ut era beställda discar, innan de riskerar att gå till allmän försäljning.
Loggat
« Svara #6 skrivet: 2012-01-29 09:36 »
Pollo Offline Antal inlägg: 15

Vilken sida beställer vi från?
Loggat
« Svara #7 skrivet: 2012-01-29 16:23 »
peter Offline
Administratör

Vilken sida beställer vi från?

Ingen sida alls...

Vi brukar maila in vår order till en kontakt som klubben har sedan flera år tillbaka och utifrån hur mycket vi beställer får vi priser och fraktkostnad på det.
Loggat
« Svara #8 skrivet: 2012-01-31 09:32 »
Pollo Offline Antal inlägg: 15

Hur vet man då vad man kan beställa? 
Loggat
« Svara #9 skrivet: 2012-01-31 09:47 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 121

Hur vet man då vad man kan beställa? 

Han brukar nog lösa det mesta... Skriv en önskelista Leende (smiley)
Loggat

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös

SFF:11563 PDGA:38473
« Svara #10 skrivet: 2012-02-06 11:00 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Jag vill ha nedan om de finns att köpa då.

2 st Innova Dominator
2 st Innova Mamba

Helst Pro-plast men annan går oxå. >170 gram
Loggat
« Svara #11 skrivet: 2012-03-15 18:30 »
peter Offline
Administratör

Discarna från USA har nu kommit hem och tyvärr blev det inte några Dominator eller Mamba till er som var sugna på dom.

Jag har gjort en lista med de discar som finns hemma för tillfället, där jag även skrev med ett gäng av mina provkastade plastbitar.

Latitude-discarna väntas hem under nästa vecka.

http://www.kfumorebro.org/frisbee/uploads/discgolf/discshop.pdf
Loggat
Sidor: [1]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.198 sekunder med 18 databasfrågor.