Jag vet inte. jag kanske är tråkig men enkelheten spelar stor roll för mig. det är ändå fler amatörer än proffs ute på banan och kastar.
En sak vi alla kan behöva fundera över i vårt arbete med banan och föreningens aktiviteter är för vilka vi har en bana och för vilka vi ordnar med aktiviteter.
Är det för allmänheten eller är det för föreningens medlemmar?
Självklart behöver vi kunna nå ut till nybörjarna för att kunna rekrytera nya medlemmar, men samtidigt får det inte ske på bekostnad av utvecklingen av de redan aktiva medlemmarna.
Det känns som att allt kommer bli kaos på banan som det är. Med bra skyltning kanske det går att undvika men fortfarande att använda samma korg till 2 olika hål känns inte optimalt. I princip så måste ju dom som kastar ut på DNT's 11:a vänta tills amatörerna på 10 och 11 har spelat klart.. dvs vänta 2 hål. vilket skulle fördröja hela rundan med 10-15 minuter...
Jag kan inte riktigt förstå hur det skulle kunna bli "kaos" på banan p g a en korg har två alternativa utkast. Jag kan köpa åsikten att det kan bli "kaos" på just det hålet, men inte på banan. Utveckla gärna.
Säg att du kommer till något annat hål på banan och det är folk ute på det hålet. Behöver du inte vänta då också?
Visst, i det här fallet vill du spela förbi den närmsta korgen men det har egentligen ingen betydelse, då det inte är mer än 45 meter ytterligare. Är det folk ute på ordinarie hål 10 när du kommer till DNTs hål 11, ja då får du vänta på samma vis som du hade fått vänta om du hade valt att spela samma sträckning av hålet som de spelar. När de väl har puttat ut och kliver upp till hål 11s tee så är det fritt fram att kasta ut. Det är närmare 130 meter med optimal kurva för att nå bort till ordinarie hål 10s korgplacering. Innan du är framme för att ta ditt inspel har spelarna framför dig hunnit både kasta ut och är på väg upp för att ta sina puttar på hål 11.
Men som sagt. Gör som ni vill. Jag förstår exakt hur banan ska spelas och hur den kan spelas, men jag tycker fortfarande att det är krångligt, om någon skulle fråga mig så kommer det ta 5 minuter att förklara.
Ni = vi! Det är vi medlemmar som bygger föreningen och dess verksamhet. Finns inget ni i KFUM Örebro Frisbee!!!
2 korgar på samma hål känns bara helt onödigt på 2:an. Jag förstår inte varför det ska vara en kortare än den som är? Om det är något hål som nybörjarna blir sura på att det går åt helvete är ju 15, ställ in en korg där till vänster om ni måste ha en extra korg på något av hålen.
Variation Rasmus, variation. Samt för att föreningen får in en hel del pengar på uthyrning av discar i kiosken. De som hyr discar har oftast inte spelat tidigare och av vad jag har sett ute på banan så blev det kanske en lite väl tuff start på rundan för dom med ett långt par 4-hål så tidigt. Dessutom var den korta korgplaceringen hålets ursprungliga korgplacering och att då sätta tillbaka en korg där är enklare än att gräva ett nytt hål på t ex hål 15, vilket dessutom inte är tillåtet i Hästhagen p g a det är skyddat som fornminne.
Och återigen, det finns inget ni i KFUM Örebro Frisbee, bara vi.
Det där med tee's vet jag inte hur jag ska förklara bättre. Om vi ska spela 4:an så finns det redan 2 tee's nu. Flyttar vi bak pro-tee eller gör vi ett 3:e tee?
Om du läser det ursprungliga inlägget jag skrev där möjliga förändringar presenteras så framgår det tydligt att det bara är hål 4s pro-tee som är aktuell för en eventuell permanent flytt.
Den teeplaceringen är möjlig att nyttja permanent som pro-tee om majoriteten så önskar.