Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning
Fråga: Är det någon av förändringarna inför DNTn som vi vill ha permanent på banan?  (Omröstningen har avslutats: 2011-04-18 05:27)
Ja till OB mellan 2 och 6 - 7 (23.3%)
Nej till OB mellan 2 och 6 - 3 (10%)
Ja till bakåtflyttad pro-tee på 4 - 7 (23.3%)
Nej till bakåtflyttad pro-tee på 4 - 3 (10%)
Ja till manda på 17 - 7 (23.3%)
Nej till manda på 17 - 3 (10%)
Antal personer som röstat: 10

Sidor: 1 [2]
Skriv ut
Ämne: Förändringar inför säsongen 2011  (läst 961 gånger)
« Svara #15 skrivet: 2011-04-04 06:03 »
kmagnholt Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 59

Kan vi inte bara göra ett test då?
Funkar det så funkar det, annars får vi fundera på hur vi ska göra istället. Korgarna kommer hur som helst stå framme tills DNT:n är över, sen är det bara att köra ett försök och utvärdera efter det, eller?
Loggat
« Svara #16 skrivet: 2011-04-04 14:43 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 589

Ursäkta urspårningen, även om den höll sig någorlunda till ämnet...  Generad

Jag blev lite provocerande mot Rasmus i syfte att skapa mer diskussion. Många gånger fastnar diskussioner i ja och nej eller bra och dåligt, utan egentliga argument för de olika åsikterna. Det kan då vara svårt att komma vidare och nå förståelse för varandras ståndpunkter och syn på den aktuella frågan.

Så åter till ämnet.  Glad
Loggat
« Svara #17 skrivet: 2011-04-04 15:38 »
peter Offline
Administratör

De förändringar som bangruppen har diskuterat sig fram till är först och främst tänkta för DNT-tävlingen, men de har ändå presenterats här i forumet för samtliga (aktiva) medlemmar.

Några av de förändringarna är möjliga att genomföra permanent om majoriteten av de medlemmar som väljer att uttrycka sin åsikt här i forumet så önskar. Och de förändringarna är:

Hål 4 kommer att spelas från en bakåtflyttad tee, ca 10 meter bakom nuvarande pro-tee. Den teeplaceringen ger en lucka som är lägre i tak och ställer då högre krav på driven, samt att inspelet blir längre och lurigare. Det blir då större skillnad än idag på att spela från främre tee mot att spela från pro-tee. Den teeplaceringen är möjlig att nyttja permanent som pro-tee om majoriteten så önskar.

- Än så länge inga åsikter om att permanent flytta bak pro-tee...

Hål 6 kommer att förses med en OB-linje mot hål 2, vilken även kommer att gälla från hål 2. Den OB-linjen syftar till att förhindra spel från angränsande fairway samtidigt som den tillför lite extra nerv på båda hålen, vilket vi örebroare kanske kan må gott av att få öva på annars också? Om så önskas så bankar vi ner OB-käppar permanent och nyttjar linjen även för våra lokala tävlingar, mälartour mm. De som inte vill spela med OB på sina träningsrundor kan ju fortfarande välja bort linjen...

- OB-käpparna är på plats, men fortfarande inga åsikter om huruvida vi vill tillämpa linjen permanent, på Örebrotouren o s v.

hål 17 har den stora björken tidigt på höger sida, fallit under vårvintern. Hålet blev därmed betydligt öppnare, varför ett mandatory framme vid björkarna man undviker på inspelet har satts upp. Det mandatoryt tvingar långkastarna till eftertanke och hindrar inspel tätt förbi hål 4s tee.

- Än så länge inga åsikter om mandatoryt...

Skapar en ny tråd om variation på banan med alternativa hål 10 och hål 11 (DNT-sträckningen) samt de extra hålen x1 och x2. För att vi i den tråden ska kunna komma till tals med om vi är för en varierad bana med möjligheter att spela hålen från olika tees o s v, eller om vi hellre vill ha en bana som är samma lika från gång till gång.
Loggat
« Svara #18 skrivet: 2011-04-04 15:45 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 121

OB på hål 2 och 6 tycker jag är vettigt Leende (smiley) mandatory på hål 17 känns som ett måste !! Men att permanent backa tee på 4:an där ställer jag mig något avig  Glad Tycker det kan vara knepigt frå nuvarande pro tee och att backa gör det  väldigt svårt... så där är nog min åsikt nej tack !!
Loggat

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös

SFF:11563 PDGA:38473
« Svara #19 skrivet: 2011-04-04 15:55 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 85

OB på hål 2 och 6 tycker jag är vettigt Leende (smiley) mandatory på hål 17 känns som ett måste !! Men att permanent backa tee på 4:an där ställer jag mig något avig  Glad Tycker det kan vara knepigt frå nuvarande pro tee och att backa gör det  väldigt svårt... så där är nog min åsikt nej tack !!

Tycker samma som föregående talare.
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #20 skrivet: 2011-04-04 17:46 »
peter Offline
Administratör

Tycker samma som föregående talare.

Hehe. Får man fråga vad som fick dig att ändra dig?  Med glimten i ögat (blinkande)
Nu kom manda i spel på ett helt annat sätt, tycker att hålet fick ett lyft med det nya utkastet.
Loggat
« Svara #21 skrivet: 2011-04-04 18:48 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 85

Hihi läste nog lite för snabbt  Med glimten i ögat (blinkande)

Bra med OB på hål 2 och 6, fast jag vill ha samma OB på båda hålen det som går rakt ner till grusvägen.

Hål 4 roligare med manda i spel.

Hål 17 manda bara bra.
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #22 skrivet: 2011-04-07 05:30 »
peter Offline
Administratör

Startar en omröstning i det här ärendet så att vi kan komma någon vart med det och ge Pär en chans att rita om bankartan och hålkartorna inför den här säsongen, ifall det skulle vara majoritetens vilja.
Loggat
« Svara #23 skrivet: 2011-04-11 13:39 »
peter Offline
Administratör

Bara 5 som har röstat så här långt...
Loggat
« Svara #24 skrivet: 2011-04-20 05:45 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 121

http://na.se/nyheter/orebro/1.1177335-omvalet-hot-mot-hasthagsbadet

Kanske inte blir nåt bad i sommar...
Loggat

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös

SFF:11563 PDGA:38473
« Svara #25 skrivet: 2011-04-20 09:26 »
Viktor Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 91

Det lär ändå vara en del soldyrkare på banan.

Men mer oroande är att det finns tankar på att anlägga ett nytt Alnängsbad i Hästhagen.
Loggat

Sidor: 1 [2]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.097 sekunder med 19 databasfrågor.