Lördagen den 3 september arrangerar vi en deltävling i Mälartouren, i Brickeberg. Och det är lite fix i vanlig ordning för att få till ett så där härligt bra arrangemang som vi brukar kunna ståta med då vi bjuder in.
# Skriva en inbjudan och anslå på tavlorna både i Brickeberg och Hästhagen, samt posta online. - Emil och jag har nödvändig info
# Ragga funktionärer för att sköta sekretariat och ev grilla korv och hamburgare, kanske även lite kioskförsäljning? - kolla med Anders Botvidsson
# Ev tigga till oss sponsring av varupriser, spelarpaket, något ätbart att bjussa på ute på rundan eller liknande? - Mogge pratade om Risifrutti...
# Prata med pizzerian uppe i backen om vi kan få till en liknande deal för lunch som vi hade sist vi ställde till med MT i Brickeberg. - Jag har koll på hur vi gjorde sist.
# Gräsklippning av hela området - Kunskapsskolan ska klippa banan när de väl är igång igen, men jag antar att vi gärna ser att det är klippt bredare än bara fairway, ungefär som nu efter den senaste klippningen. Jag har nyckel till containern och det är ok att vi lånar klipparen.
# Köra med trimmern runt samtliga tees och korgar, samt hål 5s fairway, där det inte går att köra med klipparen. Även fairway på skogshålen skulle må bra av en omgång med trimmern. - Trimmern finns att låna i kiosken i Hästhagen.
# Bättra på de tees som är ojämna, med mer grus och ev köpa ett lass sand för att ösa på ovanpå konstgräsmattorna. En del av utkastplankorna/ stockarna behöver grävas ner så att de inte sticker upp mer än ett par cm också.
# Spraya toppen på korgarna i skogen med orange färg, så att de syns bättre. - Finns gott om färg i kiosken i Hästhagen.
# Ev plantera Emils klätterväxter runt 1ans green. - Kolla med Emil.
# Ordna något slags markering av 1ans tee, som går att ta bort efter avslutad tävling.
# Sopa av tee och spraymarkera tee på hål 2, samt gräva ner plattorna som utgör dropzone.
# Röja bort så mycket som möjligt av brännässlorna och ruffen på hål 6, samt fixa något slags OB-linje på båda sidor av diket. Samt spraymarkera, eller krita OB-linjen mot grusvägen.
# Ordna till en jämnare tee på hål 10, samt flytta ner korgen något närmare grusvägen. Gallra ur bland slyt bakom korgen och ordna något slags markering av OB-linjen mot grusvägen (sprayfärg, trädgårdsslang eller dyl.).
Skriv här i tråden då ni tagit tag i något av ovanstående, så att vi inte jobbar dubbelt.

Och är det något mer ni tycker att vi bör ordna inför tävlingen så får ni gärna kontakta Emil eller mig, som står som ansvariga gentemot MT-staben.
Självklart är det mycket av ovanstående som är både roligare och smidigare att göra tillsammans, varför en arbetsdag kan vara att föredra. Anslå ett datum och en tid både här i tråden och gärna på anslagstavlorna i Brickeberg och i Hästhagen också, så kommer det förhoppningsvis folk och hjälper till.