Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1] 2
Skriv ut
Ämne: Inför Mälartourtävlingen lördag 3 september  (läst 649 gånger)
« skrivet: 2011-08-06 21:06 »
peter Offline
Administratör
Antal inlägg: 589

Lördagen den 3 september arrangerar vi en deltävling i Mälartouren, i Brickeberg. Och det är lite fix i vanlig ordning för att få till ett så där härligt bra arrangemang som vi brukar kunna ståta med då vi bjuder in.

# Skriva en inbjudan och anslå på tavlorna både i Brickeberg och Hästhagen, samt posta online. - Emil och jag har nödvändig info

# Ragga funktionärer för att sköta sekretariat och ev grilla korv och hamburgare, kanske även lite kioskförsäljning? - kolla med Anders Botvidsson

# Ev tigga till oss sponsring av varupriser, spelarpaket, något ätbart att bjussa på ute på rundan eller liknande? - Mogge pratade om Risifrutti...

# Prata med pizzerian uppe i backen om vi kan få till en liknande deal för lunch som vi hade sist vi ställde till med MT i Brickeberg. - Jag har koll på hur vi gjorde sist.

# Gräsklippning av hela området - Kunskapsskolan ska klippa banan när de väl är igång igen, men jag antar att vi gärna ser att det är klippt bredare än bara fairway, ungefär som nu efter den senaste klippningen. Jag har nyckel till containern och det är ok att vi lånar klipparen.

# Köra med trimmern runt samtliga tees och korgar, samt hål 5s fairway, där det inte går att köra med klipparen. Även fairway på skogshålen skulle må bra av en omgång med trimmern. - Trimmern finns att låna i kiosken i Hästhagen.

# Bättra på de tees som är ojämna, med mer grus och ev köpa ett lass sand för att ösa på ovanpå konstgräsmattorna. En del av utkastplankorna/ stockarna behöver grävas ner så att de inte sticker upp mer än ett par cm också.

# Spraya toppen på korgarna i skogen med orange färg, så att de syns bättre. - Finns gott om färg i kiosken i Hästhagen.

# Ev plantera Emils klätterväxter runt 1ans green. - Kolla med Emil.

# Ordna något slags markering av 1ans tee, som går att ta bort efter avslutad tävling.

# Sopa av tee och spraymarkera tee på hål 2, samt gräva ner plattorna som utgör dropzone.

# Röja bort så mycket som möjligt av brännässlorna och ruffen på hål 6, samt fixa något slags OB-linje på båda sidor av diket. Samt spraymarkera, eller krita OB-linjen mot grusvägen.

# Ordna till en jämnare tee på hål 10, samt flytta ner korgen något närmare grusvägen. Gallra ur bland slyt bakom korgen och ordna något slags markering av OB-linjen mot grusvägen (sprayfärg, trädgårdsslang eller dyl.).

Skriv här i tråden då ni tagit tag i något av ovanstående, så att vi inte jobbar dubbelt.   Med glimten i ögat (blinkande)
Och är det något mer ni tycker att vi bör ordna inför tävlingen så får ni gärna kontakta Emil eller mig, som står som ansvariga gentemot MT-staben.

Självklart är det mycket av ovanstående som är både roligare och smidigare att göra tillsammans, varför en arbetsdag kan vara att föredra. Anslå ett datum och en tid både här i tråden och gärna på anslagstavlorna i Brickeberg och  i Hästhagen också, så kommer det förhoppningsvis folk och hjälper till.
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2011-08-07 15:38 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Bra lista!!!
Jag kan ta på mig att fixa OB-pinnar på 6an och 10an. Kommer köra en del trimmer också. I första hand på 6an.
Loggat
« Svara #2 skrivet: 2011-08-08 15:13 »
peter Offline
Administratör

Lördagen den 3 september arrangerar vi en deltävling i Mälartouren, i Brickeberg. Och det är lite fix i vanlig ordning för att få till ett så där härligt bra arrangemang som vi brukar kunna ståta med då vi bjuder in.

# Skriva en inbjudan och anslå på tavlorna både i Brickeberg och Hästhagen, samt posta online. - Emil och jag har nödvändig info och har börjat på författandet.

# Ragga funktionärer för att sköta sekretariat och ev grilla korv och hamburgare, kanske även lite kioskförsäljning? - kolla med Anders Botvidsson

# Ev tigga till oss sponsring av varupriser, spelarpaket, något ätbart att bjussa på ute på rundan eller liknande? - Mogge pratade om Risifrutti...

# Gräsklippning av hela området - Kunskapsskolan ska klippa banan när de väl är igång igen, men jag antar att vi gärna ser att det är klippt bredare än bara fairway, ungefär som nu efter den senaste klippningen. Jag har nyckel till containern och det är ok att vi lånar klipparen.

# Köra med trimmern runt samtliga tees och korgar, samt hål 5s fairway, där det inte går att köra med klipparen. Även fairway på skogshålen skulle må bra av en omgång med trimmern. - Trimmern finns att låna i kiosken i Hästhagen.

# Bättra på de tees som är ojämna, med mer grus och ev köpa ett lass sand för att ösa på ovanpå konstgräsmattorna. En del av utkastplankorna/ stockarna behöver grävas ner så att de inte sticker upp mer än ett par cm också.

# Spraya toppen på korgarna i skogen med orange färg, så att de syns bättre. - Finns gott om färg i kiosken i Hästhagen.

# Hålkartor (Pär?), numrering av korgarna samt få upp next-tee-skyltarna (Rasmus?).

# Ordna något slags markering av 1ans tee, som går att ta bort efter avslutad tävling. - Mitt förslag är att vi tar konstgräsmattan från hål x2 (DNT10) i Hästhagen och lägger ut på fredagkvällen innan tävlingen.

# Sopa av tee och spraymarkera tee på hål 2, samt gräva ner plattorna som utgör dropzone. - Tom är på g att lägga konstgräs.

# Röja bort så mycket som möjligt av brännässlorna och ruffen på hål 6, samt fixa något slags OB-linje på båda sidor av diket. Samt spraymarkera, eller krita OB-linjen mot grusvägen.

# Ordna till en jämnare tee på hål 10, samt flytta ner korgen något närmare grusvägen. Gallra ur bland slyt bakom korgen och ordna något slags markering av OB-linjen mot grusvägen (sprayfärg, trädgårdsslang eller dyl.).

Skriv här i tråden då ni tagit tag i något av ovanstående, så att vi inte jobbar dubbelt.   Med glimten i ögat (blinkande)
Och är det något mer ni tycker att vi bör ordna inför tävlingen så får ni gärna kontakta Emil eller mig, som står som ansvariga gentemot MT-staben.

Självklart är det mycket av ovanstående som är både roligare och smidigare att göra tillsammans, varför en arbetsdag kan vara att föredra. Anslå ett datum och en tid både här i tråden och gärna på anslagstavlorna i Brickeberg och  i Hästhagen också, så kommer det förhoppningsvis folk och hjälper till.
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2011-08-12 14:54 »
Janne L Offline Antal inlägg: 54

Vi jobbar med banan söndag förmidag från 10:00 .

Janne
Loggat
« Svara #4 skrivet: 2011-08-12 17:12 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011

Fint, jag har med mig dubbla trimmers och spadar samt häcksax. Janne och jag kan inte använda alla saker samtidigt så fler är oerhört välkomna.
Loggat
« Svara #5 skrivet: 2011-08-12 20:31 »
pNts Offline Antal inlägg: 39

Jag måste ju säga att jag har väldigt svårt att komma in "udda dagar" då vi inte tränar, begär nästan lite för mycket skjuts av päronen. En träningsdag skulle jag rösta på att vi kan lägga till för att få banan i toppskick, för då har oftast många tid.
Loggat
« Svara #6 skrivet: 2011-08-14 13:11 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011

# Skriva en inbjudan och anslå på tavlorna både i Brickeberg och Hästhagen, samt posta online. - Emil och jag har nödvändig info och har börjat på författandet.

# Hålkartor (Pär?), numrering av korgarna samt få upp next-tee-skyltarna (Rasmus?).

# Ordna något slags markering av 1ans tee, som går att ta bort efter avslutad tävling. - Mitt förslag är att vi tar konstgräsmattan från hål x2 (DNT10) i Hästhagen och lägger ut på fredagkvällen innan tävlingen.

# Sopa av tee och spraymarkera tee på hål 2, samt gräva ner plattorna som utgör dropzone. - Tom är på g att lägga konstgräs. Tom har fixat grymt häftig tee, konstgräs nedsänkt i asfalten. Janne och jag trimmade och satte dit OB-pinnar längs diket idag .

# Röja bort så mycket som möjligt av brännässlorna och ruffen på hål 6, samt fixa något slags OB-linje på båda sidor av diket. Samt spraymarkera, eller krita OB-linjen mot grusvägen. Röjt och OB-pinnar i diket. OB på grusväg sprayas dan innan tävling.

# Ordna till en jämnare tee på hål 10, samt flytta ner korgen något närmare grusvägen. Gallra ur bland slyt bakom korgen och ordna något slags markering av OB-linjen mot grusvägen (sprayfärg, trädgårdsslang eller dyl.). [/s] OB linje sprayar vi dan innan tävling.

Skriv här i tråden då ni tagit tag i något av ovanstående, så att vi inte jobbar dubbelt.   

Självklart är det mycket av ovanstående som är både roligare och smidigare att göra tillsammans, varför en arbetsdag kan vara att föredra. Anslå ett datum och en tid både här i tråden och gärna på anslagstavlorna i Brickeberg och  i Hästhagen också, så kommer det förhoppningsvis folk och hjälper till.
Loggat
« Svara #7 skrivet: 2011-08-14 14:37 »
pNts Offline Antal inlägg: 39

Som jag skrev i förra inlägget, kan vi arbeta på banan i Brickeberg på onsdag om folk är sugna?
Loggat
« Svara #8 skrivet: 2011-08-14 14:51 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011

Inte så mycket kvar att göra, gräva ner stock på 11an och sätta upp next tee-skyltar.
Bättre om vi kan få ihop lite folk till Hästhagen.
Loggat
« Svara #9 skrivet: 2011-08-23 19:12 »
peter Offline
Administratör

Jag siktar in mig på att köra ett förmiddagspass i Brickeberg imorgon. På schemat står att fixa korta (röda) tees på de två uppförshålen i skogen. Detta för att vi bättre ska kunna erbjuda juniorerna en chans att spela igenom Brickeberg med behållning. Med glimten i ögat (blinkande)

Hellberg ansluter och kör trimmer på skogshålen och snyggar till i största allmänhet.

Vi rullar först ut till Hästhagen för att plocka upp nödvändiga verktyg vid 9.30-10, varefter vi drar igång i Brickeberg. Bli gärna med om du är dagledig...
Loggat
« Svara #10 skrivet: 2011-08-24 07:35 »
peter Offline
Administratör

# Skriva en inbjudan och anslå på tavlorna både i Brickeberg och Hästhagen, samt posta online.

# Sopa av tee och spraymarkera tee på hål 2, samt gräva ner plattorna som utgör dropzone. - Tom är på g att lägga konstgräs. Tom har fixat grymt häftig tee, konstgräs nedsänkt i asfalten. Janne och jag trimmade och satte dit OB-pinnar längs diket idag .

# Röja bort så mycket som möjligt av brännässlorna och ruffen på hål 6, samt fixa något slags OB-linje på båda sidor av diket. Samt spraymarkera, eller krita OB-linjen mot grusvägen. Röjt och OB-pinnar i diket. OB på grusväg sprayas dan innan tävling.

# Ordna till en jämnare tee på hål 10, samt flytta ner korgen något närmare grusvägen. Gallra ur bland slyt bakom korgen och ordna något slags markering av OB-linjen mot grusvägen (sprayfärg, trädgårdsslang eller dyl.). [/s] OB linje sprayar vi dan innan tävling.

Skriv här i tråden då ni tagit tag i något av ovanstående, så att vi inte jobbar dubbelt.  

Självklart är det mycket av ovanstående som är både roligare och smidigare att göra tillsammans, varför en arbetsdag kan vara att föredra. Anslå ett datum och en tid både här i tråden och gärna på anslagstavlorna i Brickeberg och  i Hästhagen också, så kommer det förhoppningsvis folk och hjälper till.
Loggat
« Svara #11 skrivet: 2011-08-29 16:17 »
Janne L Offline Antal inlägg: 54

Kommer in i morgon och jobbar på banan .

Janne
Loggat
« Svara #12 skrivet: 2011-08-30 20:51 »
peter Offline
Administratör

Vore fint om någon kunde ge mig ett handtag imorgon e m med de sista fixen i BB.

Är kvar att klippa hål 2 och 3, samt hål 6 en gång till.

Har också tänkt göra ett försök att jämna till en junior-tee på vardera av uppförshålen i skogen. För att göra det tänkte jag först slita lite med spade och sedan ösa på något skottkärrelass med grus.
Loggat
« Svara #13 skrivet: 2011-08-31 07:23 »
Pär Andersson Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 85

Nu ligger bankartan upplagd på : http://www.kfumorebro.org/frisbee/discgolf/banor/
Loggat

(\_/)
(Oo)     Resistance is futile.
(><)     You will be assimilated.                            
/_|_\
« Svara #14 skrivet: 2011-08-31 08:09 »
T.S Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 121

Nu ligger bankartan upplagd på : http://www.kfumorebro.org/frisbee/discgolf/banor/

Snyggt Pär !!
Loggat

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös

SFF:11563 PDGA:38473
Sidor: [1] 2
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.091 sekunder med 18 databasfrågor.