Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
Skriv ut
Ämne: Styrketräning under vintern  (läst 149 gånger)
« skrivet: 2011-10-17 14:08 »
Pollo Offline Antal inlägg: 15

Tänkte tipsa om lite hur man styrketränar för att bygga "discgolf" specifika muskler.  Vi är en hel del gemensamt med kampsport när det gäller träning. Med denna träning från mitten av feb - till maj så ökade jag min kastlängd 20m genom att träna 1 gång i veckan.

OBS: GLÖM INTE ATT TRÄNA HELA KROPPEN FÖR EN BRA GRUNDSTYRKA HÅLLER EN SKADEFRI.

Detta är övningar som kräver man har lite koll på styrketräning och är man osäker så rådfråga en personlig tränare.

Här kommer lite olika övningar bra beskrivna:
Träna magrotation
Träna ryggrotation
Träna höftrotation
Träna Rotatorkuff utåtrotation
Träna benböj med balansplatta

Explosiva Övningar  (Börja med detta i februari för maximal effekt till säsong)
Sving kast
Ricky Bruch
Sidokast

Hoppas det gav lite inspiration åt någon.   Tränar själv på friskis & svettis så om någon vill hänga med en gång och få instruktioner är det bara höra av er.
Loggat
« Svara #1 skrivet: 2011-10-21 19:42 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Den här var ju fan omöjlig att få till om man inte är världsmästare i koordination för att klara. Och jag åkte nog ut redan i kvalet.  Va?
Loggat
« Svara #2 skrivet: 2011-10-25 18:21 »
Pollo Offline Antal inlägg: 15

Den här var ju fan omöjlig att få till om man inte är världsmästare i koordination för att klara. Och jag åkte nog ut redan i kvalet.  Va?

Hehe kan verka svårt att förstå från bilden men inte alls svårt egentligen!!
Loggat
« Svara #3 skrivet: 2011-10-27 07:36 »
Emil E Offline
Bangruppen DNT 2011
Antal inlägg: 132

Tyvärr hade jag redan provat den i praktiken när jag skrev att den var svår. Kändes mycket skumt och konstigt så en demonstration kanske inte vore så dumt.
Loggat
Sidor: [1]
Skriv ut
Gå till:  

KFUM Örebro frisbee forum
Forum style designed by PixelSlot | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Sidan skapades på 0.053 sekunder med 17 databasfrågor.